PDFBOOK

PDFBOOK

طنز ,کتاب, سرگرمی, مطالب مفید
PDFBOOK

PDFBOOK

طنز ,کتاب, سرگرمی, مطالب مفید

ترس

آغازهرنوشته ای باسلام است.که معنای سلامتی،دوستی،شادی وامیدرابه همراه داره...
امانوشته من سلام نداره...
به جای سلامتی،کالبدی ناخوش وعلیل وروحی افسرده ترازافسرده دارم...
به جای دوستی،اطرافم راسایه های سیاه پرکرده ،که باگریه های دیگران قهقهه میزنند،به رسم زندگی افرادتهمت میزنند،وعاشق این هستندعطش گلوی خشکشان ازخونابه عرق مظلومان،سیراب شود...
سالهاست که واژه شادی ازکتاب فرهنگ واژگان زندگی من به مکانی دوردست گریخته...
واماامید...
واژه زیبایی است،اماکاربردی ژرف ووسیع دارد...
بعضی امیدهابسیارکوچکند،مثل نوشیدن یک فنجان قهوه گرم دریک روزسردزمستانی...
امابعضی امیدهابسیاربزرگ،مثل یک مسافرت فصلی به کره ماه...
خداوندا...امیدهای مرامردمان بیرحم باخشونت گرفتندوتافهمیدند
خاکش کردند...
مرادرزیرمشت ولگدهاکوبیدند...
مراسوزاندند،هم روح مراوهم جسم مرا...
امابی توجه بازبرمیخواستم ولنگ لنگان ادامه میدادم...
اماسلاحی مخرب ومرگبارداشتند...
دشنام وناسزا،دروغ ،تهمت...
یابدترازاینهایک راست ودراطرافش چنددروغ...
من معصوم نبودم،
اماخطاهایم،راچنان در کرناکردند
که خودشان هم ناباورانه نگاه میکردند...
امافقط یک کلمه مرابه نوشیدن جام شوکران سوق داد...
یک کلمه بسیارکوچک امادرواقعیت بی نهایت بزرگ...
کلمه ای به نام(ترس)
همیشه میترسیدم...
ازخودم.ازسایه ام.ازنگاههای دیگران.ازکسی که قدرتش ازمن بیشتربودوبه من ظلم میکردوزورمیگفت.ازگرفتن نوبتم درصف نانواییها.ازشاگردتنبل کلاس که میزآخرمینشست.ازنگاه خیره جوانی لوطی که بایقه بازدرتقاطع خیابان می ایستاد.ازکسانی که چشمهایشان رامیبندندودهان خودرامیگشایند.ازسوال وجواب.ازافکاردیگران درموردخودم...
همیشه ترسیده ام وهمیشه باخته ام.دراول جوانی گفتم ترس من مهم نیست،هرکه هرچه بکندوهرچه بگوید،مردمان خودعاقل وبیناهستندوبه عدل مردم ایمان داشتم...
اماحالامیبینم این ایمان چقدرپوچ بود...
حالادیگربایدبه چیزی ملحق شوم که گوشه ای وچکه ای ازاوبودم وبدون اوهیچم،اوکه هرچه خوبی دردنیادیدم بیشترشان سهم اوبود...
این دردهاورنجهاراننوشتم تاتلخی آنها رابه یادبیاورم،تلخی اینهاهمیشگی است.اینهارابرای خواندن تونوشته ام...
دردنیای اینترنت که همه چیزجذاب است،مطلب من جذاب وشادی آورنیست،اماکلیدواقعی موفقیت وخوشبختی تودرزندگی است...
یادت باشد...
وحشتناکترین کلمه(ترس)است...
هرگزبه خودت اجازه نده بترسی...

هرگزبه خودت اجازه نده بترسی،ازهیچکس وهیچ چیز...


میثم اهوازی